mandag 9. februar 2009

Konfeksjon og Kreativitet

La meg lufte min siste forretningsidè, basert mer på innfall enn økonomisk inntjening (i likhet med bokbransjen altså): klesmerker som ikke pakker det inn, går rundt grøten eller holder seg til antydningens kunst.

Lindex har for eksempel valgt å kalle BH'er for de av oss som av naturlige årsaker helst avstår fra aerobics for følgende: Generous. Skal man gni det inn kan man like gjerne dra det enda lenger. Hva med Fat Cow, Miss Balloon eller Jo Brand's? Og i den andre enden av skalaen: Two Aspirins on an Ironing Board?

Jeansmerket barn-ass? Rubber-ass? Too fucking old to wear these? Visst svir det, men ironigenerasjonen er tvunget til å elske nyansene.

Legger også til at alt med leopardtrykk bør selges merkeløst, men med en advarsel fra myndighetene om at man fra evt. kjøpstidspunkt er uønsket i landet (Gjelder til opplysning også bruk av allværsjakker i bynære områder, samt ved inngåelse av medlemskap i Elexia).